Citation link: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/6770
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Dissertation_Bastian_Kordyaka.pdf3.94 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Dokument Type: Doctoral Thesis
metadata.dc.title: Playful innovations
Title addition: emerging concepts in the context of multiplayer videogames
Other Titles: Spielerische Innovationen - Neue Konzepte im Kontext von Multiplayer-Videospielen
Authors: Bastian, Kordyaka 
Institute: Fakultät III - Wirtschaftswissenschaften, Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsrecht 
Free keywords: Multiplayer Video Games, Player Experience, Digital Consumer Behavior, eSports, Multiplayer-Videospiele, Spielerlebnis, Digitales Verbraucherverhalten, eSports
Dewey Decimal Classification: 330 Wirtschaft
GHBS-Clases: QGTU
Issue Date: 2020
Publish Date: 2020
Abstract: 
The cumulative dissertation (title: “Playful Innovations - Emerging Concepts in the Context of Multiplayer Videogames”) deals with relevant concepts of the widespread dissemination and economic success of an emerging class of digital technologies, so-called multiplayer video games (including League of Legends, Fortnite, PlayerUnknown's Battlegrounds). Whereby, the dissertation combines aspects of business informatics, business administration and psychology in an innovative way. The dissertation consists of a total of nineteen already published research articles that focus on new forms of player experience and consumer behavior. The publications are distributed among internationally recognized journals (Internet Research, International Journal on Media Management) and leading conferences in informations systems (International Conference on Information Systems, European Conference on Information Systems) and digital games with an excellent reputation (The Annual Symposium on Computer- Human Interaction in Play, Digital Games Research Association Conference).

Die kumulative Dissertation (Titel: „Playful Innovations - Emerging Concepts in the Context of Multiplayer Videogames”) beschäftigt sich mit relevanten Konzepten der weiten Verbreitung und des ökonomischen Erfolgs einer aufstrebenden Klasse digitaler Technologien, sogenannten Mehrspieler Videospielen (u.a. League of Legends, Fortnite, PlayerUnknown's Battlegrounds). Dabei vereint die Dissertation Aspekte der Wirtschaftsinformatik, Betriebswirtschaftslehre und Psychologie in einer innovativen Art und Weise. Die Dissertation besteht aus insgesamt neunzehn bereits publizierten Forschungsartikeln. Ein besonderer Fokus liegt hierbei auf neuartigen Formen der Player Experience und dem Verhalten von Konsumenten. Die Publikationen verteilen sich dabei auf international anerkannte Zeitschriften (Internet Research, International Journal on Media Management) und führende Konferenzen der Wirtschaftsinformatik (International Conference on Information Systems, European Conference on Information Systems) sowie digitaler Spiele mit ausgezeichnetem Ruf (The Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play, Digital Games Research Association Conference).
Description: 
Kumulative Dissertation
DOI: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/6770
URN: urn:nbn:de:hbz:467-17531
URI: https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/1753
Appears in Collections:Hochschulschriften

This item is protected by original copyright

Show full item record

Page view(s)

589
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

942
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.