Citation link: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/6770
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBastian, Kordyaka-
dc.date.accessioned2020-12-16T15:47:04Z-
dc.date.available2020-12-16T15:47:04Z-
dc.date.issued2020de
dc.descriptionKumulative Dissertationde
dc.description.abstractThe cumulative dissertation (title: “Playful Innovations - Emerging Concepts in the Context of Multiplayer Videogames”) deals with relevant concepts of the widespread dissemination and economic success of an emerging class of digital technologies, so-called multiplayer video games (including League of Legends, Fortnite, PlayerUnknown's Battlegrounds). Whereby, the dissertation combines aspects of business informatics, business administration and psychology in an innovative way. The dissertation consists of a total of nineteen already published research articles that focus on new forms of player experience and consumer behavior. The publications are distributed among internationally recognized journals (Internet Research, International Journal on Media Management) and leading conferences in informations systems (International Conference on Information Systems, European Conference on Information Systems) and digital games with an excellent reputation (The Annual Symposium on Computer- Human Interaction in Play, Digital Games Research Association Conference).en
dc.description.abstractDie kumulative Dissertation (Titel: „Playful Innovations - Emerging Concepts in the Context of Multiplayer Videogames”) beschäftigt sich mit relevanten Konzepten der weiten Verbreitung und des ökonomischen Erfolgs einer aufstrebenden Klasse digitaler Technologien, sogenannten Mehrspieler Videospielen (u.a. League of Legends, Fortnite, PlayerUnknown's Battlegrounds). Dabei vereint die Dissertation Aspekte der Wirtschaftsinformatik, Betriebswirtschaftslehre und Psychologie in einer innovativen Art und Weise. Die Dissertation besteht aus insgesamt neunzehn bereits publizierten Forschungsartikeln. Ein besonderer Fokus liegt hierbei auf neuartigen Formen der Player Experience und dem Verhalten von Konsumenten. Die Publikationen verteilen sich dabei auf international anerkannte Zeitschriften (Internet Research, International Journal on Media Management) und führende Konferenzen der Wirtschaftsinformatik (International Conference on Information Systems, European Conference on Information Systems) sowie digitaler Spiele mit ausgezeichnetem Ruf (The Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play, Digital Games Research Association Conference).de
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.25819/ubsi/6770-
dc.identifier.urihttps://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/1753-
dc.identifier.urnurn:nbn:de:hbz:467-17531-
dc.language.isoende
dc.subject.ddc330 Wirtschaftde
dc.subject.otherMultiplayer Video Gamesen
dc.subject.otherPlayer Experienceen
dc.subject.otherDigital Consumer Behavioren
dc.subject.othereSportsen
dc.subject.otherMultiplayer-Videospielede
dc.subject.otherSpielerlebnisde
dc.subject.otherDigitales Verbraucherverhaltende
dc.subject.othereSportsde
dc.subject.swbE-Sportde
dc.titlePlayful innovationsen
dc.title.alternativeSpielerische Innovationen - Neue Konzepte im Kontext von Multiplayer-Videospielende
dc.typeDoctoral Thesisde
item.fulltextWith Fulltext-
ubsi.contributor.refereeNiehaves, Björn-
ubsi.date.accepted2020-11-24-
ubsi.organisation.grantingUniversity of Siegen-
ubsi.origin.dspace51-
ubsi.publication.affiliationFakultät III - Wirtschaftswissenschaften, Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsrechtde
ubsi.subject.ghbsQGTUde
ubsi.title.alternativeemerging concepts in the context of multiplayer videogamesen
Appears in Collections:Hochschulschriften
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Dissertation_Bastian_Kordyaka.pdf3.94 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is protected by original copyright

Show simple item record

Page view(s)

584
checked on Nov 22, 2024

Download(s)

941
checked on Nov 22, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.