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Dokument Type: Doctoral Thesis
metadata.dc.title: Probabilistic freespace prediction in structured traffic environments for trajectory planning
Other Titles: Probabilistische Freiraum Prädiktion in strukturierten Verkehrsumgebungen zur Planung von Trajektorien
Authors: Schlechtriemen, Julian David 
Institute: Institut für Echtzeit Lernsysteme (EZLS) 
Free keywords: Automated Driving, Prediction, Machine Learning, Trajectory Planning, Intention Recognition
Dewey Decimal Classification: 620 Ingenieurwissenschaften und zugeordnete Tätigkeiten
GHBS-Clases: ZQS
TVUC
TUH
Issue Date: 2021
Publish Date: 2021
Abstract: 
This thesis addresses the problem of providing a methodical framework for highly automated driving on highways, which allows an automated vehicle to execute a safe fallback behavior in case of a system failure. The thesis is however not focusing on the implementation of the whole system. Instead, it focuses on the missing functional components which are needed for the implementation of such kind o...

In der vorliegenden Arbeit wird ein methodisches Framework entwickelt, welches einem hochautomatisierten Fahrzeug auf Autobahnen im Fehlerfall die Ausführung eines sicheren Rückfallverhaltens ermöglicht. Der Schwerpunkt dieser Arbeit liegt jedoch nicht auf der Darstellung eines Gesamtsystems. Vielmehr wird auf die Entwicklung der fehlenden funktionalen Bausteine fokussiert, die zur Umsetzung eines...
DOI: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/9902
URN: urn:nbn:de:hbz:467-18922
URI: https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/1892
License: Creative Commons BY-SA 4.0    Creative Commons BY-SA 4.0
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