Zitierlink: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/8199
Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
Voigts_Marshfield_Referencing.pdf844.11 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Dokumentart: Article
Titel: Referencing in academia
Titelzusatz: video essay, mashup, copyright
AutorInn(en): Voigts, Eckart 
Marshfield, Katerina 
Institut: DFG-Sonderforschungsbereich 1187 "Medien der Kooperation" 
Schlagwörter: Copyright
DDC-Sachgruppe: 302.23 Medien (Kommunikationsmittel), Medienwissenschaft
GHBS-Notation: KLEJ
Erscheinungsjahr: 2017
Publikationsjahr: 2021
Journal: Media in action : interdisciplinary journal on cooperative media 
Auch erschienen: Media in action : interdisciplinary journal on cooperative media ; 2017,2: Copyright law. – ISSN 2567-9082, S. 113 – 134.
Zusammenfassung: 
Eckart Voigts and Katerina Marshfield focus on videographic essays as a genuine form of scientific or intellectual performance. They report from a student project entitled “Producing and Podcasting Film Analytical Audio Commentaries” and characterise these productions as a new form of learning and a possibility to appropriate a certain degree of multiliteracy. Especially mashups allow for mixing texts, footage, images, and sounds without having to create substantial semiotic expressions. Mashups and videographic essays are becoming increasingly important as a multi-channel cultural technique for constituting, exchanging, and presenting meanings, ideas, and materials, both for establishing amateur media studies as well as for emerging professional and academic approaches. In their contribution, they discuss the lack of established criteria for such kind of audio-visual student work as well as the lack of clarity regarding copyright issues when referencing audio-visual material.
DOI: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/8199
URN: urn:nbn:de:hbz:467-18231
URI: https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/1823
Lizenz: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen aus der Universität Siegen

Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt.

Zur Langanzeige

Seitenansichten

297
checked on 21.11.2024

Download(s)

324
checked on 21.11.2024

Google ScholarTM

Prüfe

Prüfe


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons