Citation link: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:hbz:467-9260
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Dissertation_Steffen_Jaschke.pdf17.76 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Dokument Type: Doctoral Thesis
metadata.dc.title: Informatikdidaktische Diskussion über das Design eingebetteter Systeme
Authors: Jaschke, Steffen 
Institute: Fakultät IV - Naturwissenschaftlich-Technische Fakultät 
Free keywords: Eingebettete Systeme, Kompetenzmodell, Entwickler, embedded systems, competence models, didactics of computer engineering (university)
Dewey Decimal Classification: 004 Informatik
GHBS-Clases: TUH
TWIJ
TZX
Issue Date: 2015
Publish Date: 2015
Source: Zugl. ersch.: Siegen : universi - Universitätsverlag Siegen, 2015 ISBN 978-3-936533-57-6
Abstract: 
Die Ausbildung künftiger Entwickler eingebetteter Systeme ist heute geprägt von einer subjektiven, kulturspezifischen Gestaltung von Lehr-Lernprozessen, welche die Ergebnisse der Kompetenzforschung zumeist nicht berücksichtigen. Es besteht Konsens, dass in Kompetenzmodellen strukturierte Kompetenzen –kognitive Fähigkeiten und Fertigkeiten, um bestimmte Probleme zu lösen –notwendig sind, um zwische...

Today, the education of future developers of embedded systems is characterized by a subjective, culture-specific design of teaching and learning processes. This design, mostly, does not take the results of research on competences into account. There is a consensus that competences – cognitive abilities and skills used to solve specific problems – and competence models are needed to mediate between...
URN: urn:nbn:de:hbz:467-9260
URI: https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/926
License: https://dspace.ub.uni-siegen.de/static/license.txt
Appears in Collections:Hochschulschriften
Universi

This item is protected by original copyright

Show full item record

Page view(s)

928
checked on Apr 9, 2025

Download(s)

569
checked on Apr 9, 2025

Google ScholarTM

Check