Zitierlink:
http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/2798
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
Reflective_Practice_in_the_Digital_Age.pdf | 222.21 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Dokumentart: | InProceedings | Titel: | Reflective practice in the digital age | AutorInn(en): | Klein, Hans Christian | Institut: | Forschungskolleg “Institute for Advanced Study” (FoKos) | Schlagwörter: | Design Thinking, reflexive Praxis, Design Thinking, Reflective Practice | DDC-Sachgruppe: | 004 Informatik | GHBS-Notation: | QGT | Erscheinungsjahr: | 2020 | Publikationsjahr: | 2020 | Auch erschienen: | Radtke, Jörg (Hrsg.) ; Klesel, Michael (Hrsg.) ; Niehaves, Björn (Hrsg.): New perspectives on digitalization: Local issues and global impact. Siegen: Universitätsbibliothek Siegen, 2020. - DOI http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/1894, S. 109 - 116 | Zusammenfassung: | The digital transformation, in the form of rapid changes, increasing uncertainties and unique situations, poses new challenges to all industries. As a result, there is tremendous use of new techniques and methodologies in order to enable “non-designer” to design. However, professionals of the “non-designers”-fields do not have the same requirements as designers have to do design thinking. With this short paper we aim to set out a preliminary conceptual framework of reflective practice in design context. To answer the question we go back to the roots of the actual design thinking discourse and set out a preliminary conceptual framework on basis of “Reflective Practitioner – How professionals think in action” as common denominator. |
DOI: | http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/2798 | URN: | urn:nbn:de:hbz:467-16351 | URI: | https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/1635 | Lizenz: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
Enthalten in den Sammlungen: | Publikationen aus der Universität Siegen |
Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt. |
Seitenansichten
557
checked on 25.11.2024
Download(s)
206
checked on 25.11.2024
Google ScholarTM
Prüfe
Prüfe
Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons