Zitierlink:
http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/10231
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
ZPE_58_FACIL-ICT_Ghana_Research_Report.pdf | 2.79 MB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Dokumentart: | Book | Titel: | Facilitating the interaction between citizens and local governments through information and communication technology (FACIL-ICT) | Titelzusatz: | a pilot project in Nsawam Adoagyiri and Suhum, Ghana : research report | AutorInn(en): | Anderson, Paul Kwaku Larbi Wissenbach, Lars Ahiataku, Sandra Juliet Dawuni, Godson Schädler, Johannes |
Institut: | Department Erziehungswissenschaft · Psychologie Zentrum für Planung und Entwicklung Sozialer Dienste (ZPE) |
Schlagwörter: | ICT, Ghana, Local government, Participation, Inequality, Kommunalverwaltung, Partizipation, Soziale Ungleichheit | DDC-Sachgruppe: | 360 Soziale Probleme, Sozialdienste, Versicherungen | GHBS-Notation: | PBI PDGN PDI OGE IBES |
Erscheinungsjahr: | 2022 | Publikationsjahr: | 2023 | Serie: | ZPE-Schriftenreihe | Auch erschienen: | Siegen : Zentrum für Planung und Entwicklung Sozialer Dienste (ZPE) der Universität Siegen, 2022. - ISBN 978-3-934963-58-0 | Zusammenfassung: | FACIL-ICT is a Pilot project in Nsawam/Adoagyiri and Suhum municipalities in the Eastern region of Ghana. The project seeks to discover new possibilities for effectively improving communication between the people in rural communities and local government structures in the Municipalities through Information Communication Technology (ICT). It intends to build on current structures and practices to develop a two-way communication system between local government structures and the people in dispersed rural communities within the municipalities to provide information on health and social welfare service delivery. |
DOI: | http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/10231 | URN: | urn:nbn:de:hbz:467-24258 | URI: | https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/2425 |
Enthalten in den Sammlungen: | Publikationen aus der Universität Siegen |
Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt. |
Seitenansichten
394
checked on 23.11.2024
Download(s)
131
checked on 23.11.2024
Google ScholarTM
Prüfe
Prüfe
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.