Please use this identifier to cite or link to this item: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:hbz:467-10078
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Betriebserkundung_online_Geht_das.pdf1,58 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Dokument Type: Book
Title: Betriebserkundung „online“? Geht das?
Authors: Schuhen, Michael 
Froitzheim, Manuel 
Schulte, Tobias 
Institute: Zentrum für ökonomische Bildung in Siegen (ZöBiS) 
Free keywords: Multimediales Lernen
Dewey Decimal Classification: 330 Wirtschaft
GHBS-Clases: QHW
Issue Date: 2016
Publish Date: 2016
Series/Report no.: Siegener Beiträge zur ökonomischen Bildung 
Abstract: 
Die domänenspezifische Unterrichtsmethode der Betriebserkundung stellt einen zentralen Baustein für die Berufsorientierung von Schülerinnen und Schülern dar. Als eine Variante des Praxiskontaktes erhalten die Schüler bei einer Betriebserkundung einen Einblick in ein Unternehmen. Jedoch führt die zunehmende Zahl möglicher Ausbildungsberufe und Stu-dienmöglichkeiten dazu, dass es für junge Erwachsene heutzutage immer schwieriger wird, sich hinreichend über die verschiedenen Angebote zu informieren. Insbesondere Jugendliche aus ländlichen Regionen oder minderjährige Jugendliche stehen vor dem Problem, dass das Unternehmen, das sie gerne kennen lernen möchten oder der Beruf, der sie interessiert, nicht für sie erreichbar sind.
Deswegen wird im folgenden Aufsatz die Möglichkeit einer Online-Betriebserkundung dargestellt. Ist es möglich, über das Internet einen Betrieb zu erkunden? Welche techni-schen Hilfsmittel können dafür genutzt werden? Wie kann eine Online-Betriebserkundung gestaltet werden?

The domain-specific teaching method of company exploration represents a central com-ponent in the vocational orientation of students. As a variant of direct practical contact, students gain an insight into a company during a company exploration. The increasing number of possible occupations that require training and of study opportunities, however, lead to the fact that nowadays it is becoming increasingly more difficult for young adults to sufficiently inform themselves about the different offers available. Especially adoles-cents from rural areas or underage adolescents face the problem that the company they would like to become acquainted with or the occupation they are interested in are not accessible to them.
Therefore, the possibility of an online company exploration is represented in the following essay. Is it possible to explore a company via the internet? Which technical devices can be used for this purpose? How can an online company exploration be designed and realized?
URN: urn:nbn:de:hbz:467-10078
URI: https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/1007
License: https://dspace.ub.uni-siegen.de/static/license.txt
Appears in Collections:Publikationen aus der Universität Siegen

This item is protected by original copyright

Show full item record

Page view(s)

211
checked on Oct 29, 2020

Download(s)

84
checked on Oct 29, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.