Zitierlink: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/9930
Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
Relevant_content_for_a_scientific_collaboration.pdf866.94 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Dokumentart: Article
Titel: Relevant content for a scientific collaboration in mathematics and physics education research - a comparative content analysis of handbooks and conference proceedings in Germany and Vietnam
AutorInn(en): Kraus, Simon Friedrich 
Krause, Eduard 
Dilling, Frederik 
Nguyen, Phuong 
Tran, Ngoc Chau 
Van Bien, Nguyen 
Institut: Fakultät IV - Naturwissenschaftlich-Technische Fakultät 
Schlagwörter: STEM Education, Teacher Training, International Comparative Study
DDC-Sachgruppe: 510 Mathematik
GHBS-Notation: TMF
TRE
UMD
Erscheinungsjahr: 2020
Publikationsjahr: 2021
Auch erschienen: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education ; 16 (4), em1836. - https://doi.org/10.29333/ejmste/114097
Zusammenfassung: 
This article presents a possible framework for the cooperation of mathematics and physics education research domains. Moreover, the potential topics for such a scientific collaboration are explained by means of a structuring qualitative content analysis of current handbooks and conference proceedings in Germany and Vietnam. These topics can form a basis for further projects on the connection of subject-related didactics. One of these projects is an interdisciplinary course in teacher training at the Hanoi National University of Education (HNUE) as part of the Inter TeTra project between the HNUE and the University of Siegen.
Beschreibung: 
Finanziert aus dem Open-Access-Publikationsfonds der Universität Siegen für Zeitschriftenartikel
DOI: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/9930
URN: urn:nbn:de:hbz:467-19182
URI: https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/1918
Enthalten in den Sammlungen:Geförderte Open-Access-Publikationen

Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt.

Zur Langanzeige

Seitenansichten

336
checked on 25.11.2024

Download(s)

70
checked on 25.11.2024

Google ScholarTM

Prüfe

Prüfe


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.