Zitierlink:
http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/9930
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
Relevant_content_for_a_scientific_collaboration.pdf | 866.94 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Dokumentart: | Article | Titel: | Relevant content for a scientific collaboration in mathematics and physics education research - a comparative content analysis of handbooks and conference proceedings in Germany and Vietnam | AutorInn(en): | Kraus, Simon Friedrich Krause, Eduard Dilling, Frederik Nguyen, Phuong Tran, Ngoc Chau Van Bien, Nguyen |
Institut: | Fakultät IV - Naturwissenschaftlich-Technische Fakultät | Schlagwörter: | STEM Education, Teacher Training, International Comparative Study | DDC-Sachgruppe: | 510 Mathematik | GHBS-Notation: | TMF TRE UMD |
Erscheinungsjahr: | 2020 | Publikationsjahr: | 2021 | Auch erschienen: | Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education ; 16 (4), em1836. - https://doi.org/10.29333/ejmste/114097 | Zusammenfassung: | This article presents a possible framework for the cooperation of mathematics and physics education research domains. Moreover, the potential topics for such a scientific collaboration are explained by means of a structuring qualitative content analysis of current handbooks and conference proceedings in Germany and Vietnam. These topics can form a basis for further projects on the connection of subject-related didactics. One of these projects is an interdisciplinary course in teacher training at the Hanoi National University of Education (HNUE) as part of the Inter TeTra project between the HNUE and the University of Siegen. |
Beschreibung: | Finanziert aus dem Open-Access-Publikationsfonds der Universität Siegen für Zeitschriftenartikel |
DOI: | http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/9930 | URN: | urn:nbn:de:hbz:467-19182 | URI: | https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/1918 |
Enthalten in den Sammlungen: | Geförderte Open-Access-Publikationen |
Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt. |
Seitenansichten
336
checked on 25.11.2024
Download(s)
70
checked on 25.11.2024
Google ScholarTM
Prüfe
Prüfe
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.