Search:

Start a new search
Add/Remove Filters (2 filters currently applied)

Results 1-40 of 40 (Search time: 0.09 seconds).
 |  Relevance

 

  • previous
  • 1
  • next
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)
12017Regional finance and growth : empirical evidence on the relationship between financial and economic development on the local levelHoffmann, Kristin 
22011Lernen beim Offshoring: Eine empirische Analyse des Lernens durch negative ErfahrungenWurst, Judith 
32006Sensitivity analysis and efficient algorithms for some economic lot-sizing and scheduling problemsChubanov, Sergei 
42002Ursachen und Maßnahmen zur Bewältigung von Währungs- und Finanzkrisen am Beispiel der Asienkrise : Lehren für zukünftige Hilfsprogramme des Internationalen WährungsfondsSpillmann, Jörn 
52007Theorie der Marken-Kommunikation : tradierte und konstruktivistische ErkenntnisseKothen, Wolfgang 
62015Multichannel e-commerce : consumer behavior across e-channels and e-channel touchpointsWagner, Gerhard 
72014Innovationsmanagement für TV-Unternehmen : organisatorische und personalwirtschaftliche Implikationen auf Basis crossmedialer ContentkonzeptionSchüller, Janina 
82017Dealing with wandering in dementia care : a developmental story of designing a GPS monitoring system and its challenges in a wider contextWan, Lin 
92004Deutsche Holdinggesellschaften als steuerpolitisches Gestaltungsinstrument in internationalen Konzernen unter Berücksichtigung der Änderungen des Unternehmenssteuerrechts bis zum Steuervergünstigungsabbaugesetz 2003Büttgen-Pöhland, Dagmar 
102002Akquisitorische Distributionskonzepte von Konsumgüterherstellern in elektronischen Märkten : Handlungsempfehlungen unter besonderer Berücksichtigung von Electronic Category Management mit OnlinehändlernWeiche, Jochen Gregor 
112014Dimensionierung logistischer Reserven : Entwicklung eines entscheidungsunterstützenden ModellsWarwas, Dennis 
122015Revenue management models for hotel businessBandalouski, Andrei M. 
132019Individual information systems : an empirical investigation of emerging concepts and new methodological approachesKlesel, Michael 
142014The appropriation of a software ecosystem : a practice take on the usage, maintenance and modification of the eclipse IDEDraxler, Sebastian 
152018Social capital and social networks in family business succession processesHiepler, Miriam 
162019Zusammenhang von Twitter-Stimmung und DAX : DAX-Vorhersage mit Twitter?Schröter, Julian 
172015Critical success factors for original and derivative ventures and SMEsSoost, Christian 
182015Employability of higher education institutions graduates : exploring the influence of entrepreneurship education and employability skills development program activities in TanzaniaFulgence, Katherine 
192013Der Einsatz von Mitarbeiterbefragungen als Lerninstrument in Unternehmen : dargestellt anhand des Praxisbeispiels der Mitarbeiterbefragung bei der Ingram Micro Distribution GmbHWiertalla, Kerstin 
202010Management interkultureller Schnittstellen bei der Zusammenarbeit zwischen Zulieferern und ihren Global AccountsHermes, Anja 
212018Complexity of strategic influences in elections and group identification with a main focus on incomplete informationReger, Christian 
222016Information rules the game : information exchange as a success factor in internal succession in family businessesSchell, Sabrina 
232019The family behind the business: influences on succession, decision-making and performanceWolff, Sven 
242016Production scheduling in small and medium sized companies with additional setup operator constraintsSchnitzler, Daniel 
252001Moderne F+E-Zusammenarbeiten in der Automobilindustrie : Organisation und InstrumenteHeftrich, Frank 
262016Destination: self-employmentSchlepphorst, Susanne 
272017Die Auswahl von Controlling-Instrumenten zwecks Optimierung der Strategietransmission in mittelständischen FamilienunternehmenKachel, Timo Christoph 
282007Gesellschafter-Fremdfinanzierung unter Beachtung der Niederlassungs- und Kapitalverkehrsfreiheit : Präklusion, Substitution und Verbrauchstheorie als europarechtskonforme Auslegungsmethoden des Jahressteuergesetzes 2007 und des Unternehmensteuerreformgesetzes 2008Geeb, Christoph 
292009Maßnahmen und Determinanten der Kundenbindung deutscher HandelsmarkenherstellerMatthies, Kerstin M. 
302017Anwendungsorientierte und modellgestützte Bewertung, Analyse und Optimierung von RoutenzugsystemenMartini, Andreas 
312017From directions to actions – IT support for individual mobility in everyday activitiesStein, Martin 
322009Online-Marktforschung gegenüber den Anspruchsgruppen der Unternehmung : Gestaltungsempfehlungen für das Performance Measurement unter besonderer Berücksichtigung der DienstleistungsbrancheReichmann, Steffen 
332011Coordination and learning in global software development : articulation work in distributed cooperation of small companiesBoden, Alexander 
342019Matching founders and funders in equity crowdfundingLöher, Jonas 
352012Dialogorientierte Produktgestaltung: erfinderischer - kooperativer - zukunftsfähigerKrah, Eckehard 
362006Quantitative Bewertung realer Investitionshandlungen im AuslandWiersdorf, Björn D. 
372020Essays on the role and impact of accountants in Mittelstand firmsWeigel, Christine 
382021Scheduling flexible job shops under workforce constraintsMüller, David 
392022Longevity of family firms - the influence of family specific characteristicsPütz, Laura 
402022Beyond human creativityKlein, Hans Christian