Zitierlink: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/10485
Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
Schmid_Welter_Paradoxes_of_popularity.pdf360.31 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Dokumentart: Book
Titel: Paradoxes of popularity: between hidden champions and invisible everyday entrepreneurship
AutorInn(en): Schmid, Simone 
Welter, Friederike 
Institut: DFG-Sonderforschungsbereich 1472 "Transformationen des Populären" 
Schlagwörter: Content analysis, Media, Narratives, Newspaper, Popular entre­preneurship, Evaluation regimes, Inhaltsanalyse, Medien, Erzählungen, Zeitung, Populäres Unternehmertum, Bewertungsregime
DDC-Sachgruppe: 302.23 Medien (Kommunikationsmittel), Medienwissenschaft
GHBS-Notation: KLEH
Erscheinungsjahr: 2023
Publikationsjahr: 2024
Serie: Transformationen des Populären. Working Paper Series des SFB 1472 
Zusammenfassung: 
Media disseminate popular images of entrepreneurship such as unicorns or hidden champions and contribute to popularizing selected types of entrepreneurship. As information intermediary, media play a crucial role in creating images of entrepreneurship. We aim to contribute a differentiated perspective by revealing how media influence popular images of entrepreneurship by analyzing both, the selectivity and social evaluation/assessment mechanisms used. We illustrate how evaluation regimes undertaken by expert bodies impact popularity. Both quantified as well as narrative elements of evaluation regimes underpin the supremacy of firms; partly underlined by linguistic expressions and narrative plots. Through our media analysis, we contribute to a broader understanding of popularity.
Beschreibung: 
Short version of paper presented at Rencontres de St-Gall 2022, St. Gallen, Switzerland, 30–31 August 2022
DOI: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/10485
URN: urn:nbn:de:hbz:467-26986
URI: https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/2698
Lizenz: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen aus der Universität Siegen

Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt.

Zur Langanzeige

Seitenansichten

296
checked on 21.11.2024

Download(s)

151
checked on 21.11.2024

Google ScholarTM

Prüfe

Prüfe


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons