Zitierlink: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/2976
Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
Exploring_the_Potential_of_Virtual_Reality_for_Learning.pdf257.08 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Dokumentart: InProceedings
Titel: Exploring the potential of virtual reality for learning – a systematic literature review
AutorInn(en): Weber, Sebastian 
Institut: Forschungskolleg “Institute for Advanced Study” (FoKos) 
Schlagwörter: Virtual Reality, Individual Learning, Learning Theories, Systematic Review, Literature Review, Individuelles Lernen, Lerntheorien, Systematische Überprüfung, Literaturübersicht
DDC-Sachgruppe: 004 Informatik
GHBS-Notation: QGT
Erscheinungsjahr: 2020
Publikationsjahr: 2020
Auch erschienen: Radtke, Jörg (Hrsg.) ; Klesel, Michael (Hrsg.) ; Niehaves, Björn (Hrsg.): New perspectives on digitalization: Local issues and global impact. Siegen: Universitätsbibliothek Siegen, 2020. - DOI http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/1894, S. 60 - 68
Zusammenfassung: 
With the recent advent of affordable consumer technologies like Oculus Rift and gadgets from other technology companies as HTC, Google, or Samsung, virtual reality has gained enormous popularity. Offering unique characteristics like the feeling of being in a virtual space and a natural interaction with objects in this space, virtual reality has also been part of research as a promising learning tool. However, results in this context are mixed. Using the approach of a systematic literature review, this research scrutinizes these different results and contradictory theories. The outcomes present which theoretical approaches have been taken to explain learning and which factors are essential regarding the design of a virtual space. Furthermore, this research identifies future research opportunities to better understand and unfold the potential of virtual reality for learning.
DOI: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/2976
URN: urn:nbn:de:hbz:467-16443
URI: https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/1644
Lizenz: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen aus der Universität Siegen

Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt.

Zur Langanzeige

Seitenansichten

829
checked on 25.11.2024

Download(s)

470
checked on 25.11.2024

Google ScholarTM

Prüfe

Prüfe


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons