Zitierlink: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/2750
Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
Context_Factors_for_Pro-social_Practices.pdf193.78 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Dokumentart: InProceedings
Titel: Context factors for pro-social practices in health care
AutorInn(en): Uhde, Alarith  
Mesenhöller, Mena 
Hassenzahl, Marc  
Institut: Forschungskolleg “Institute for Advanced Study” (FoKos) 
Schlagwörter: Gesundheitswesen, Schichtarbeit, Healthcare, Shift Work
DDC-Sachgruppe: 004 Informatik
GHBS-Notation: QGT
Erscheinungsjahr: 2020
Publikationsjahr: 2020
Auch erschienen: Radtke, Jörg (Hrsg.) ; Klesel, Michael (Hrsg.) ; Niehaves, Björn (Hrsg.): New perspectives on digitalization: Local issues and global impact. Siegen: Universitätsbibliothek Siegen, 2020. - DOI http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/1894, S. 39 - 44
Zusammenfassung: 
In order to reduce the shortage of healthcare workers, researchers try to find ways to improve nurses’ job conditions. A lot of effort concentrates on organizing shift work in a more agreeable way by providing more autonomy to the nurses, e.g., through self scheduling. However, increased autonomy also means that nurses have to resolve scheduling conflicts within the team. To that end, a good team coherence is essential. In this brief exploratory study we present the pro-social practices of three Japanese nurses, each one working in a different setting that brings specific opportunities for pro-sociality. The findings can serve as a starting point for more focused, context-specific studies on pro-sociality in outpatient, residential, or day care.
DOI: http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/2750
URN: urn:nbn:de:hbz:467-16304
URI: https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/1630
Lizenz: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen aus der Universität Siegen

Diese Ressource ist urheberrechtlich geschützt.

Zur Langanzeige

Seitenansichten

559
checked on 16.04.2024

Download(s)

176
checked on 16.04.2024

Google ScholarTM

Prüfe

Prüfe


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons