Citation link: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:hbz:467-5232
Files in This Item:
File Description SizeFormat
informelles_lernen_und_oekonomische_bildung.pdf586.53 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Dokument Type: Book
metadata.dc.title: Informelles Lernen und ökonomische Bildung
Other Titles: Informal learning and economic education
Authors: Macha, Klaas 
Neubauer, Maria 
Rehm, Marco 
Schuhen, Michael 
Institute: Zentrum für ökonomische Bildung in Siegen (ZöBiS) 
Free keywords: Formelles Lernen, Ökonomische Kompetenz, Online-Testung, Wirtschaftswissen, Informal learning, formal learning, economic education
Dewey Decimal Classification: 330 Wirtschaft
GHBS-Clases: QHU
Issue Date: 2011
Publish Date: 2011
Series/Report no.: Siegener Beiträge zur ökonomischen Bildung 
Abstract: 
Ein Großteil ökonomischer Kompetenzen bei Jugendlichen wird vermutlich informell gelernt, da ökonomische Bildung in Deutschland nur zu einem geringen Umfang im Unterricht gelehrt wird. Zur Diagnose von Art und Umfang informellen Lernens im Bereich der ökonomischen Bildung erläutern die Autoren die theoretischen Hintergründe und stellen ein Pilotprojekt zur Kompetenzmessung in der ökonomischen Bildung vor (ECOS - Economic Competencies Study). In diesem Projekt wird die Performanz in einer simulierten Online-Umgebung als Indikator für Kompetenzen angesehen. Mit diesem Verfahren sollen informell erworbene Kompetenzen quantitativ erfasst werden.

The authors argue that a large part of economic competencies in adolescents are likely to be acquired in informal settings because generally economic education is taught only to a small amount in German schools. In order to assess the very character and extend of in-formal learning in economic education the authors explain the theoretic background and present a pilot project (ECOS - Economic Competencies Study). We assume that performance in a simulated online environment is regarded as an indicator for competencies. With this method informally acquired competencies in economic education are to be quantitatively assessed.
URN: urn:nbn:de:hbz:467-5232
URI: https://dspace.ub.uni-siegen.de/handle/ubsi/523
License: https://dspace.ub.uni-siegen.de/static/license.txt
Appears in Collections:Publikationen aus der Universität Siegen

This item is protected by original copyright

Show full item record

Page view(s)

1,315
checked on Nov 22, 2024

Download(s)

643
checked on Nov 22, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.